۱۳۸۹ آبان ۵, چهارشنبه

پاریس تو صحبت کردن خیلی پیشرفت کرده و دامنه لغاتش خیلی گسترده شده و از دو ماه پیش که مهدکودک رو هم شروع کرده دامنه لغات نروژی اش هم خیلی وسیع شده و حتی جمله هم بلده و کلمات فارسی و نروژی رو با یه بار شنیدن درست تکرار می کنه و مربی مهدکودکش می گه که پاریس کلمات نروژی رو کامل و با لهجه درست بیان می کنه ।
اما رابطه پاریس با خواهرش خیلی مراقبت نیاز داره و انرژی زیادی رو از ما می گیره پاریس به تقلید از من و باباش تا صدای گریه گلاریس رو می شنوه با تکرار جونم جونم به سمت تخت بچه می ره از تخت کنار تخت گلاریس می ره بالا تا راحت تر دستش به بچه برسه و خواهرش رو ناز می کنه یا پسونک دهنش می زاره و آرومش می کنه بعد هم اگه شد و مجالی بود چند تا با دست توی سر یا صورت گلاریس می زنه می ره دنبال کارش و از این جا می شه فهمید که معنی کلمه جونم جونم رو خیلی نمی فهمه . دیروز که من هم به دلیل مساله ای داشتم گریه میکردم وسط گریه از صدای جونم جونم پاریس خنده ام گرفت و گریه رو نیمه کاره رها کردم و رفتم بغلش کردم و حسابی تو بغلم فشارش دادم و بوسش کردم.

۲ نظر:

مامان معين و آوين گفت...

مريم جون خدا نكنه چشمات گريون باشه عزيزم.دو تا دسته گل داري كه بقول خودت ناراحتي رو از يادت ميبرن.

مامان معين و آوين گفت...

اونور هم بيا!